Menu Content/Inhalt
Start arrow Wieści
Wieści
Co to za problemy z badaniem spalin, które uzasadniałyby PDF Drukuj Email

Badanie spalin, to w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym - badanie z wykorzystaniem analizatora spalin samochodowych, a w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie samoczynnym – badanie z wykorzystaniem dymomierza.

Podczas takiego badania silnik pojazdu powinien być rozgrzany do normalnej temperatury jego pracy. Piszę powinien, bo temperatura silnika dla tego badania ma praktyczne znaczenie tylko wtedy gdy jego wynik będzie negatywny.

To, że silnik jest niedogrzany jest bez znaczenia gdy zmierzony poziom emisji składników toksycznych spalin lub zadymienia nie przekraczają poziomów dopuszczalnych przepisami.


Czy przed badaniem (bez badania) da się stwierdzić, że silnik nawet niedogrzany jest na tyle sprawny, że wynik badania jego spalin mieściłby się w limitach? NIE.

 

Dlatego właśnie dla uniknięcia powtarzania badania, przy prawidłowo przeprowadzanym badaniu trzeba się liczyć z tym, że silnik przed samym badaniem spalin musi być dodatkowo dogrzany.

Zmieniony ( 04.11.2013. )
Więcej…
 
Uwolnić spaliny z SKP! ... O co tu chodzi?(poprawiony) PDF Drukuj Email

W świetle obowiązujących przepisów, dotyczących badań technicznych pojazdów, obecnie każde okresowe badane techniczne (OBT) musi obejmować również badanie spalin. W przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie iskrowym - badanie z wykorzystaniem analizatora spalin samochodowych, a w przypadku pojazdów z silnikiem o zapłonie samoczynnym – badanie z wykorzystaniem dymomierza.

Zmieniony ( 10.02.2014. )
Więcej…
 
Prezentacja AUTO 4-1 w Holandii PDF Drukuj Email

Image

 Prezentacja nowej wersji analizatora AUTO 4-1 (4-gazowego analizatora spalin samochodowych) w Holandii


Zmieniony ( 04.11.2013. )
 
«« start « poprz. 1 2 3 4 nast. » koniec »»

Pozycje: 22 - 27 z 27