Z jednej strony, dla wszystkich chyba oczywiste, że w SKP nie wolno(!) stosować niesprawnego analizatora spalin , a z drugiej strony nie każdy sprawny technicznie analizator spalin samochodowych, może być traktowany jako legalny i stosowany w SKP.
Chodzi tu o obowiązującą ustawę z dnia 15 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o systemie oceny zgodności oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 249, poz. 1834), wywierającą wpływ na stosowania obowiązującej ustawy Prawo o miarach z dnia 11 maja 2001r. (Dz.U. z 2013 poz 1069).
Chodzi tu o obowiązujące obecnie Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej kontroli (Dz.U. 2008 nr 3 poz. 13). A dokładniej, o bardzo istotną dla SKP treść zdania wstępnego do § 7 tego rozporządzenia, zwłaszcza w jej nowym brzmieniu nadanym przez Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 czerwca 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej kontroli (zob. tam § 1 ust. 6) (Dz.U. 2010 nr 110 poz. 727).
Treść tego przepisu oznacza, że mogą być kłopoty (dla nieprzygotowanych), ale do rzeczy ...