Menu Content/Inhalt
Start arrow Wieści arrow Prawo arrow Czujniki dla SKP
Czujniki dla SKP PDF Drukuj Email
Czujniki alarmowe dla Stacji Kontroli Pojazdów.

Obowiązek posiadania odpowiednich czujników na wyposażeniu technologicznym stanowiska kontrolnego w Stacji Kontroli Pojazdów , wynika, wg. stanu prawnego na dzień 8.11.2005r,  z §15 Rozporządzenia MI z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów. (Dz.U. z 2005r. Nr 25, poz. 209 z późn. zm.) 
¨        czujnika nadmiernego poziomu tlenku węgla, który może automatycznie uruchamiać wentylację z pkt. 6) ppkt. a) §15.
¨        alarmowy czujnik nadmiernego poziomu gazu płynnego (LPG / propan butan) i ziemnego (CNG)
w stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej badania pojazdów przystosowanych do zasilania gazem z pkt. 8) §15.

Czujnik CGS-2/1 CO
przeznaczony jest do wykrywania tlenku węgla[CO]  (czadu).
Przeznaczony jest do zainstalowania wszędzie tam, gdzie istnieje niebezpieczeństwo wystąpienia tlenku węgla w powietrzu, tj. kotłowniach węglowych i koksowych, w zamkniętych pomieszczeniach spawalniczych, w łazienkach i kuchniach wyposażonych w gazowe podgrzewacze wody, w garażach, warsztatach samochodowych, laboratoriach itp.

Image

Czujnik CGS-2/1 propan -butan (jest montowany 30 cm od podłogi lub w kanale przeglądowym.)
przeznaczony jest do wykrywania ulatniającego się propanu butanu [LPG] (gazu butlowego).


Czujnik CGS-2/1 metan  (jest montowany 30 cm od sufitu).
przeznaczony jest do wykrywania ulatniającego się metanu [CNG] (gazu ziemnego).
Czujniki do metanu i propanu butanu przeznaczone są do zainstalowania w pomieszczeniach mieszkalnych kuchniach, łazienkach, przedpokojach korytarzach), lokalach użyteczności publicznej.
W przypadku pojawienia się monitorowanego gazu w stężeniu przekraczającym stężenie alarmowe zostaje załączony alarm akustyczny (buczek) i optyczny (dioda LED) CZUJNIKA
Wykonane w obudowie metalowej, zasilany bezpośrednio z sieci 230v/50Hz za pomocą kabla.
Są łatwe w montażu.

 

Czujnik
Parametry techniczne:
OC
LPG
CNG
·         typ sensora:
AF 23
TGS 2610 FIGARO
TGS 2611 FIGARO
·         stężenie alarmowe:
0,01%
10% DGW
(Dolnej Granicy Wybuchowej)
·         zasilanie: AC 24V/50Hz lub AC 220V/50 Hz,
·         moc: 2,97 W (czujnik CO), 3,4 W (czujniki LPG i CNG),
·         sygnalizacja zasilania: zielona dioda LED,
·         sygnalizacja alarmowa: buczek i czerwona dioda LED,
·         temperatura otoczenia: od 0 st. C do +50 st. C,
·         wilgotność powietrza: do 80%,
·         wymiary zewnętrzne: 130 x 110 x 40 [mm],
·         obudowa : metalowa , malowana farbą proszkową,
·         masa: 0,6 [kg].
Występują również w wariancie z zestykiem do sterowania zewnętrznego wentylatora.
Wtedy w przypadku alarmu oprócz załączenia alarmu akustycznego (BUCZEK) i optycznego (czerwona dioda LED) zostaje załączony zestyk zwierny przekaźnika (zestyk NO - normalnie otwarty), który jeśli jest podłączony do sterowania wentylatora uruchomi go powodując przewietrzenie pomieszczenia.
Gdy jest zestyk:
·         Zestyk przekaźnika : NO (normalnie otwarty):
- obciążalność prądowa trwała zestyku: 2A/24V DC, 0,5A/120V AC,
- napięcie znamionowe zestyku: 220V DC/250V AC
·         żywotność mech: 10 000 000 załączeń,

 

Zmieniony ( 04.11.2013. )
 
« poprzedni artykuł