Menu Content/Inhalt
Start arrow Diagnostyka arrow Analizatory arrow Siła 5 złotówki
Siła 5 złotówki PDF Drukuj Email
siła 5 zł-wst

"5 zł" - ta symboliczna kwota jest szansą na regularną funkcjonalną kontrolę spalin.
A kontrola taka
, dla każdego właściciela pojazdu jest szanna:

    • ograniczenie wzrostu kosztów eksploatacji auta;
    • podniesienie
    • wartości auta przy odsprzedaży;

Zobacz też -> 5 powodów, dla których warto kontrolować spaliny w swoim aucie.
Zobacz
też -> Jak funkcjonalna kontrola spalin może podnieść wartość pojazdu.

Ta symboliczna kwota jest szansą na regularną funkcjonalną kontrolę spalin

Z jednej strony

- jest to kwota na tyle mała, że gdy dzisiaj, ktoś przyjedzie swoim samochodem do jakiegoś warsztatu,
któ
ry ma cztero-gazowy analizator spalin samochodowych i powie:

"Chciałbym zrobić u was kontrolę spalin za 5 zł ...",

to wywoła takim "tekstem" uśmiech i usłyszy, że za takie pieniądze to nawet nie opłaca się włączyć urządzenia.

I w zasadzie nie ma co się dziwić, cztero-gazowy analizator spalin samochodowych jest kosztownym urządzeniem.
I raczej tak kontrola spalin zostanie zrobiona za darmo, jako przysługa dla stałego klienta niż dla "takich" pieniędzy.
"Schody" się zaczną gdy ktoś chciałby robić sobie taką kontrolę raz w tygodniu.

Inna sprawa, że raczej rzadko analizator spalin wykorzystywany jest do bezpośredniego zarabiania pieniędzy.

Analizator spalin pełni zwykle funkcje pomocnicze - czyli rozliczenie finansowe dotyczy jakiejś większej usługi, np.
naprawy i regulacji silnika, albo jest jednym z urządzeń całego ciągu technologicznego tak jak w stacji kontroli pojazdów
i wtedy być może będzie wykorzystany jako jedno z wielu urządzeń.

Przy czym bardzo często taka wizyta w SKP (stacji kontroli pojazdów)
jest traktowana jako wizyta PO PIECZĄTKĘ.
I nie raz się zdarza, że diagnosta bazując na swoim doświadczeniu dokonuje oceny stanu pojazdu bez użycia analizatora.

 

Ale z drugiej strony

  • jest to kwota na tyle mała, że bez problemu znalazło by się wielu takich którzy ją zapłacą,
    aby móc regularnie, np. raz w tygodniu, robić funkcjonalną kontrolę spalin.

Zobacz też -> 3 powody dla których nikt nie robi regularnej kontroli spalin

  • a w związku z tym, dla kogoś kto zdecydowałby się na prowadzenie Punktu Funkcjonalnej Kontroli Spalin we właściwym miejscu,
    te jedyne "5 zł" za pojedynczą kontrolę spalin, może oznaczać miesięczny dochód grubo przekraczający 4.000,- zł !

Przy pracy na "pół gwizdka" może to być może to być nawet 19.000- zł miesięcznie;

A do uruchomienia dochodowego Punktu Funkcjonalnej Kontroli Spalin wystarczy posiadać cztero-gazowy
analizator spalin samochodowych - najlepiej taki do pracy mobilnej (jak np. AUTO 4-1).

Zobacz też -> Idea tworzenia Punktów Kontroli Spalin.
Zobacz też -> Czy warto zainwestować w punkt kontroli spalin.
Zobacz też -> Jak zabrać się za organizację punktu kontroli spalin.

Zmieniony ( 04.11.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »