siła 5 zł-wst "5 zł" - ta symboliczna kwota jest szansą na regularną funkcjonalną kontrolę spalin. A kontrola taka, dla każdego właściciela pojazdu jest szansą na:
Ta symboliczna kwota jest szansą na regularną funkcjonalną kontrolę spalin Z jednej strony - jest to kwota na tyle mała, że gdy dzisiaj, ktoś przyjedzie swoim samochodem do jakiegoś warsztatu, który ma cztero-gazowy analizator spalin samochodowych i powie: "Chciałbym zrobić u was kontrolę spalin za 5 zł ...", | to wywoła takim "tekstem" uśmiech i usłyszy, że za takie pieniądze to nawet nie opłaca się włączyć urządzenia. I w zasadzie nie ma co się dziwić, cztero-gazowy analizator spalin samochodowych jest kosztownym urządzeniem. I raczej tak kontrola spalin zostanie zrobiona za darmo, jako przysługa dla stałego klienta niż dla "takich" pieniędzy. "Schody" się zaczną gdy ktoś chciałby robić sobie taką kontrolę raz w tygodniu. Inna sprawa, że raczej rzadko analizator spalin wykorzystywany jest do bezpośredniego zarabiania pieniędzy. Analizator spalin pełni zwykle funkcje pomocnicze - czyli rozliczenie finansowe dotyczy jakiejś większej usługi, np. naprawy i regulacji silnika, albo jest jednym z urządzeń całego ciągu technologicznego tak jak w stacji kontroli pojazdów i wtedy być może będzie wykorzystany jako jedno z wielu urządzeń. Przy czym bardzo często taka wizyta w SKP (stacji kontroli pojazdów) jest traktowana jako wizyta PO PIECZĄTKĘ. I nie raz się zdarza, że diagnosta bazując na swoim doświadczeniu dokonuje oceny stanu pojazdu bez użycia analizatora. Ale z drugiej strony - jest to kwota na tyle mała, że bez problemu znalazło by się wielu takich którzy ją zapłacą,
aby móc regularnie, np. raz w tygodniu, robić funkcjonalną kontrolę spalin. - a w związku z tym, dla kogoś kto zdecydowałby się na prowadzenie Punktu Funkcjonalnej Kontroli Spalin we właściwym miejscu,
te jedyne "5 zł" za pojedynczą kontrolę spalin, może oznaczać miesięczny dochód grubo przekraczający 4.000,- zł ! Przy pracy na "pół gwizdka" może to być może to być nawet 19.000- zł miesięcznie; A do uruchomienia dochodowego Punktu Funkcjonalnej Kontroli Spalin wystarczy posiadać cztero-gazowy analizator spalin samochodowych - najlepiej taki do pracy mobilnej (jak np. AUTO 4-1). |