Menu Content/Inhalt
Start arrow Diagnostyka arrow Analizatory arrow AUTO 4-1 - analizator spalin samochodowych dla SKP.
AUTO 4-1 - analizator spalin samochodowych dla SKP. PDF Drukuj Email
Spis treści
AUTO 4-1 - analizator spalin samochodowych dla SKP.
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5
Strona 6

AUTO 4-1 przy kierownicy
To nie jest pilot do analizatora

AUTO 4-1 czyli ręczny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, to idealne urządzenie dla Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), Policji (ETDiE), Inspekcji Transportu Drogowego (ITD), Straży Granicznej (SG),  monterów instalacji gazowych w pojazdach, serwisantów instalacji gazowych w pojazdach, a w przyszłości jeśli dojdzie do „uwolnienia spalin z SKP" również dla przedsiębiorców uprawnionych do kontroli spalin. AUTO 4-1 może zostać również „najlepszym przyjacielem diagnosty (UDS). Zobacz też artykuł: Czy analizator spalin może być najlepszym przyjacielem UDS-a?

AUTO 4-1, to pierwszy prawdziwie przenośny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, który:

  • do pracy” nie potrzebuje żadnego wózka ani szafki, bo ...

  • podczas badania spalin możemy trzymać w jednej ręce :-); A skoro podczas badania trzymamy go „w ręce”, to po badaniu nie zapomnimy go odłączyć od rury wydechowej pojazdu, a badane auto nie pociągnie mam naszego analizatora ... na ziemię ;-) ,

  • do pracy nie potrzebuje żadnej dodatkowej infrastruktury technicznej, tzn. nie musi być podłączony do prądu bo pracuje na wewnętrznym akumulatorze, a w przypadku testów poza halą możemy go zabrać do „kabiny” badanego pojazdu, no i jest kompletnym urządzeniem pomiarowym.

AUTO 4-1 jest sprzedawany w Polsce od stycznia 2007r..

Analizatory AUTO 4-1, w Polsce są obecnie wykorzystywane (przez UDS-ów) do OBT w Stacjach Kontroli Pojazdów (SKP), przez Policję (wyposażenie pojazdów ETDiE), Straż Graniczną oraz Inspekcję Transportu Drogowego (ITD) do kontroli pojazdów na drodze. Są również wykorzystywane przez producentów instalacji zasilania gazem pojazdów, serwisy samochodowe, oraz serwisy wózków widłowych. Jest też wykorzystywany jako analizator zastępczy (przy wysyłce z SKP analizatora spalin do legalizacji ponownej).

AUTO 4-1 jest przyjazny dla użytkownika, łatwy wręcz intuicyjny w obsłudze i praktyczny.

AUTO 4-1 jest wprowadzany do obrotu na podstawie dyrektywy MID tzn. po procedurze oceny zgodności, dlatego nie podlega legalizacji pierwotnej. A w użytkowaniu podlega legalizacji ponownej na zasadach ogólnych, tak samo jak inne analizatory spalin samochodowych.

AUTO 4-1, umożliwia przeprowadzenie kontroli spalin zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.

KANE AUTO 4-1 jest wprowadzany do obrotu na podstawie dyrektywy MID (2004/22/WE)
KANE AUTO 4-1 spełnia wymagania dyrektywy MID [2004/22/WE] oraz Rozporządzeń Ministra Gospodarki z 18.12.2006 (Dz.U. 07.3.27), z 07.12.2007r (Dz.U.07.241.1765) oraz z 07.01.2008r (Dz.U.08.5.29) nie podlega legalizacji pierwotnej; Spełnia też wymagania zał. nr 3 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) z dnia 18.07.2008r (Dz.U. Nr 132, poz. 841) w sprawie kontroli ruchu drogowego. 

Jako typ analizatora, AUTO 4-1 posiada Certyfikat badania typu WE o nr T10284 [Moduł B]. Certyfikat był wydany przez jednostkę notyfikowaną nr 0122 [NMI] po badaniach w ramach Modułu B.
Indywidualnie, jako wyrób, AUTO 4-1 posiada również certyfikat weryfikacji wyrobu WE. [Moduł F], każdorazowo wydawany przez jednostkę notyfikowaną, np. o nr 2149, po badaniach w ramach Modułu F.

Dlatego AUTO 4-1 jest akceptowany do pracy w SKP i innej kontroli urzędowej spalin.

AUTO 4-1 jest idealny :-) jako analizator spalin dla SKP.

Dlaczego?

 
 

Jest kilka powodów dla których o AUTO 4-1 da się powiedzieć, że jest idealny dla SKP.

  1. Jest analizatorem spełniającym wymagania stosownych przepisów również w 2013r.
    No niby to oczywiste – ale jednak nie o wszystkich analizatorach da się to powiedzieć. (vide. problem roku 2013 i Co to znaczy bez problemów ze zgodnością z przepisami?)
    AUTO 4-1 dla SKP nadaje się tak samo jak każdy analizator spalin samochodowych spełniający wymagania przepisów;

  2. jednak odróżnieniu od innych analizatorów, o AUTO 4-1 można powiedzieć, że analizator kupiony teraz będzie spełniał również, te „nowe” wymagania dotyczące archiwizacji wyników badania w formie elektronicznej ;-), gwarantuje to jego otwarta konstrukcja. Dostosowanie do „tych” nowych (jeszcze przecież nieznanych) wymagań nie będzie wymagało modyfikacji oprogramowania analizatora czy jego konstrukcji. Co oznacza, że nie będą potrzebne dodatkowe badania w ramach oceny zgodności. Trzeba pamiętać, że certyfikat zgodności WE podobnie jak wcześniejsze zatwierdzenie typu dotyczą konkretnych typów analizatorów z konkretnymi wersjami oprogramowania. Nowy certyfikat WE (aneks do certyfikatu) będzie dotyczył jedynie urządzeń wyprodukowanych w okresie ważności certyfikatu, czyli już po jego wydaniu. A w przypadku analizatorów wprowadzanych do obrotu jeszcze w oparciu o zatwierdzenie typu wydane przez Prezesa GUM, taka decyzja nie będzie mogła być już zmieniona (po 30.06.2006r nie ma już przepisów, które by to umożliwiały).

  3. Dlatego (pkt (2)) jeżeli musicie w 2014r. kupić nowy analizator spalin do swojej SKP, bo posiadany przez WAS jest obarczony problemem roku 2013, warto wybrać właśnie AUTO 4-1; [zobacz też 24 powody by ...]

  4. Kupując nowy analizator AUTO 4-1 dla SKP można go kupić z opcją analizatora zastępczego (udział czasowy w drugim „konkretnym” urządzeniu).

  5. Analizator spalin AUTO 4-1 można mieć w SKP jako analizator zastępczy.
    W końcu aby mieć w SKP analizator zastępczy spełniający wymagania przepisów wcale nie trzeba kupować analizatora i ponosić kosztów jego utrzymania [zapytaj nas o ofertę na analizator zastępczy].
    Zobacz też artykuł : A co zrobić gdy analizator powinien mieć zrobioną legalizację ponowną?

  6. Jeżeli nastawiacie się na to, że niedalekiej przyszłości być może dojdzie do „uwolnienia spalin z SKP", to nie musicie go sami kupować, możecie go wynająć od swojego UDS-a, który dostanie go w dzierżawę [zapytaj nas o ofertę dzierżawy analizatorów dla diagnostów (UDS)].

Zobacz też:

24 powody dla których warto wybrać właśnie analizator spalin KANE AUTO 4-1.
Konieczność zakupu (wymiany) analizatora.
Uwolnić spaliny z SKP!
Obowiązek archiwizacji wyników badań z analizatora spalin.
Prezentacja AUTO 4-1 w Holandii
Funkcjonalna kontrola spalin.

Idea tworzenia Punktów Funkcjonalnej Kontroli Spalin [PFKS]. 



Zmieniony ( 22.01.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »