Legalizacja analizatorów spalin. |
![]() |
![]() |
![]() |
Strona 1 z 2 Co robić gdy analizator ma iść do legalizacji?
![]() Ma iść do legalizacji, znaczy zbliża się koniec okresu ważności jego poprzedniej legalizacji lub w przypadku nowych analizatorów wprowadzanych w oparciu o dyrektywę MID zbliża się koniec roku następnego po roku w którym dokonano oceny zgodności. Czyli jeżeli na analizatorze znajduje się oznaczenie [M12], te '12' oznacza rok w którym dokonano oceny zgodności tego analizatora, to do pierwszej legalizacji ponownej powinien on zgłoszony w grudniu 2013r.. Legalizacja ponowna analizatorów spalin samochodowych wg przepisów powinna być robiona co 6 miesięcy. Z legalizacją ponowną analizatorów spalin samochodowych jest klika problemów: Problem pierwszy: Nie ma praktycznej możliwości aby wykonanie takiej legalizacji było możliwe na miejscu u klienta. Do legalizacji ponownej analizatorów spalin samochodowych są uprawnione wybrane OUM oraz obecnie (9 lipiec 2013 r.) sześć laboratoriów należących do podmiotów prywatnych. Ich lista jest dostępna na stronach GUM. Zapytaj nas o ofertę na analizator zastępczy. Problem drugi: Analizatorem zastępczym dla analizatora podstawowego (w SKP) nie może być dowolny analizator. Po drugie, również on musi on mieć ważną legalizację lub być urządzeniem, które takiej legalizacji jeszcze nie potrzebuje (np. analizator MID do roku czasu od oceny zgodności wg. oznaczeń na tym urządzeniu.); Po trzecie, powinien on być „identyczny” z tym, który jest wymieniony w „poświadczeniu zgodności” wydanym przez Dyrektora TDT (jednak jest to rozwiązanie nie do końca poprawne); Najlepiej, żeby również ten zastępczy analizator (o konkretnym numerze fabrycznym) został uwzględniony w „poświadczeniu zgodności”. Zapytaj nas o ofertę na analizator zastępczy. Problem trzeci: Problem roku 2013. Jeżeli jest to „nastoletni” analizator spalin, tzn. z rokiem produkcji 2002 lub wcześniejszym, to legalizacja takiego analizatora może być zakwestionowana jako wykonana wbrew przepisowi art. 27 ustawy z 11 maja 2001r. Prawo o miarach. więcej zobacz: Co to znaczy niespełniający wymagań w przypadku analizatora ?
Wyżej wskazane problemy z analizatorami spalin samochodowych w SKP znikną gdy doprowadzimy do „uwolnienia spalin z SKP”! Poprzyj ideę uwolnienia spalin z SKP ! Powiadom znajomych o tej idei ! Chcesz poprzeć ideę „uwolnić spaliny z SKP” ? No i jeszcze dwie uwagi Uwaga 1. (dotyczy analizatorów wprowadzonych na podstawie dyrektywy MID jak i zatwierdzenia typu). Legalizacja ponowna musi być również zrobiona po naprawie analizatora! Uwaga 2. (dotyczy analizatorów wprowadzonych na podstawie dyrektywy MID jak i zatwierdzenia typu). |
||||
Zmieniony ( 04.11.2013. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|