Menu Content/Inhalt
Start arrow Wieści arrow Z kraju i ze świata arrow Co poprawiłoby jakości kontroli spalin pojazdów?
Co poprawiłoby jakości kontroli spalin pojazdów? PDF Drukuj Email

Warto zauważyć, że jakości kontroli spalin pojazdów, mogłaby się poprawić, gdyby ...

... obowiązkowe badania z zastosowaniem analizatorów spalin lub dymomierzy:

  • były badaniami wydzielonym z badań dotyczących bezpieczeństwa ruchu pojazdów na drogach prowadzonych w SKP;

  • były badaniami co do zasady niezależnymi od badań okresowych w SKP;

  • były badaniami płatnym oddzielnie jednak wykonywanym przez podmioty inne niż SKP (przez innych „przedsiębiorców”);

  • były badaniami stwierdzającymi jaka jest emisja składników toksycznych w spalinach lub jakie jest zadymienie i, że mieszczą się one w normach, jednak nie wiązałoby się z zatrzymywaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu;

  • pozytywny wynik badania byłby urzędowo potwierdzany np. specjalną nalepką na tablicy rejestracyjnej pojazdu oraz rejestracją wyniku badania w systemie informatycznym (np. CEPiK), bez konieczności jego poświadczania w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

No a korzystanie z pojazdów - normalnie dopuszczonych do ruchu – jednak bez ważnego badania spalin wiązałby się z ukaraniem właściciela pojazdu lub kierującego mandatem (w przypadku kontroli). Przy czym mandat mógłby być nakładany przez policję, ITS, SG w przypadku kontroli pojazdu na drodze (brak ważnego badania lub nalepka jest jednak wyniki badania kontrolnego są powyżej limitów). A nawet przez straż miejską, gminną a nawet leśną po stwierdzeniu, że pojazd jest używany pomimo barku ważnego badania spalin (brak nalepki), np. jest zaparkowany w innym miejscu [ze zdjęciami jako dowodami] – w końcu to głównie środowisko, miast, gmin itp. cierpi z powodu zagrożeń ekologicznych jakie stanowią niesprawne pojazdy.

 

No a gdyby badanie spalin było wydzielone z zakresu okresowych badań technicznych (OBT) w SKP...


Zmieniony ( 04.11.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »