Menu Content/Inhalt
Start arrow Diagnostyka arrow Analizatory arrow AUTO 4-1 dla SKP i nie tylko.
AUTO 4-1 dla SKP i nie tylko. PDF Drukuj Email

AUTO 4-1 przy kierownicy
To nie jest pilot do analizatora

AUTO 4-1 czyli ręczny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, to idealne urządzenie dla Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), Policji (ETDiE), Inspekcji Transportu Drogowego (ITD), Straży Granicznej (SG),  monterów instalacji gazowych w pojazdach, serwisantów instalacji gazowych w pojazdach, a w przyszłości jeśli dojdzie do „uwolnienia spalin z SKP" również dla przedsiębiorców uprawnionych do kontroli spalin. AUTO 4-1 może zostać również „najlepszym przyjacielem diagnosty (UDS). Zobacz też artykuł: Czy analizator spalin może być najlepszym przyjacielem UDS-a?

AUTO 4-1, to pierwszy prawdziwie przenośny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, który:

  • do pracy” nie potrzebuje żadnego wózka ani szafki, bo ...

  • podczas badania spalin możemy trzymać w jednej ręce :-); A skoro podczas badania trzymamy go „w ręce”, to po badaniu nie zapomnimy go odłączyć od rury wydechowej pojazdu, a badane auto nie pociągnie mam naszego analizatora ... na ziemię ;-) ,

  • do pracy nie potrzebuje żadnej dodatkowej infrastruktury technicznej, tzn. nie musi być podłączony do prądu bo pracuje na wewnętrznym akumulatorze, a w przypadku testów poza halą możemy go zabrać do „kabiny” badanego pojazdu, no i jest kompletnym urządzeniem pomiarowym.

AUTO 4-1 jest sprzedawany w Polsce od stycznia 2007r..

Analizatory AUTO 4-1 są obecnie wykorzystywane przez Policję (wyposażenie pojazdów ETDiE) oraz Straż Graniczną, Inspekcję Transportu Drogowego (ITD). W Polsce kilkadziesiąt tych urządzeń pracuje również jako podstawowy analizator w SKP. Są również wykorzystywane przez producentów instalacji zasilania gazem pojazdów, serwisy samochodowe oraz serwisy wózków widłowych. Jest też wykorzystywany jako analizator zastępczy.

AUTO 4-1 jest przyjazny dla użytkownika, łatwy wręcz intuicyjny w obsłudze i praktyczny.

Jest wprowadzany do obrotu na podstawie dyrektywy MID tzn. ocenę zgodności Moduł B + Moduł F.
Dlatego nie podlega legalizacji pierwotnej. Podlega legalizacji ponownej na zasadach ogólnych.
AUTO 4-1, umożliwia przeprowadzenie kontroli spalin zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.
Spełnia wymagania: Dyrektywy 2004/22/WE(MID); Rozporządzeń MG z 18.12.2006 (Dz.U.07.3.27); Rozp. MG z 07.12.2007r (Dz.U.07.241.1765); Rozp. MG z 07.01.2008r (Dz.U.08.5.29) nie podlega legalizacji pierwotnej; oraz zał. nr 3 do Rozporządzenia MSWiA z dnia 18.07.2008r (Dz.U. Nr 132, poz. 841) w sprawie kontroli ruchu drogowego.

Dlatego AUTO 4-1 jest akceptowany do pracy w SKP i innej kontroli urzędowej spalin.

AUTO 4-1 jest idealny :-) jako analizator spalin dla SKP.

Dlaczego?

Jest kilka powodów dla których o AUTO 4-1 da się powiedzieć, że jest idealny dla SKP.

  1. Jest analizatorem spełniającym wymagania stosownych przepisów również w 2013r. 
    No niby to oczywiste – ale jednak nie o wszystkich analizatorach da się to powiedzieć. (vide. problem roku 2013 i Co to znaczy bez problemów ze zgodnością z przepisami?)
    AUTO 4-1 dla SKP nadaje się tak samo jak każdy analizator spalin samochodowych spełniający wymagania przepisów;

  2. jednak odróżnieniu od innych analizatorów, o AUTO 4-1 można powiedzieć, że analizator kupiony teraz będzie spełniał również, te „nowe” wymagania dotyczące archiwizacji wyników badania w formie elektronicznej ;-), gwarantuje to jego otwarta konstrukcja. Dostosowanie do „tych” nowych (jeszcze przecież nieznanych) wymagań nie będzie wymagało modyfikacji oprogramowania analizatora czy jego konstrukcji. Co oznacza, że nie będą potrzebne dodatkowe badania w ramach oceny zgodności. Trzeba pamiętać, że certyfikat zgodności WE podobnie jak wcześniejsze zatwierdzenie typu dotyczą konkretnych typów analizatorów z konkretnymi wersjami oprogramowania. Nowy certyfikat WE (aneks do certyfikatu) będzie dotyczył jedynie urządzeń wyprodukowanych w okresie ważności certyfikatu, czyli już po jego wydaniu. A w przypadku analizatorów wprowadzanych do obrotu jeszcze w oparciu o zatwierdzenie typu wydane przez Prezesa GUM, taka decyzja nie będzie mogła być już zmieniona.

  3. Dlatego (pkt (2)) jeżeli musicie w 2013r. kupić nowy analizator spalin do swojej SKP, bo posiadany przez WAS jest obarczony problemem roku 2013, warto wybrać właśnie AUTO 4-1;

  4. Kupując nowy analizator AUTO 4-1 dla SKP można go kupić z opcją analizatora zastępczego (udział czasowy w drugim „konkretnym” urządzeniu).

  5. Analizator spalin AUTO 4-1 można mieć w SKP jako analizator zastępczy
    W końcu aby mieć w SKP analizator zastępczy spełniający wymagania przepisów wcale nie trzeba kupować analizatora i ponosić kosztów jego utrzymania [zapytaj nas o ofertę na analizator zastępczy]
    Zobacz też artykuł : A co zrobić gdy analizator powinien mieć zrobioną legalizację ponowną?

  6. Jeżeli nastawiacie się na to, że niedalekiej przyszłości być może dojdzie do „uwolnienia spalin z SKP"tonie musicie go sami kupować, możecie go wynająć od swojego UDS-a, który dostanie go w dzierżawę [zapytaj nas o ofertę dzierżawy analizatorów dla diagnostów (UDS)].


Zmieniony ( 04.11.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »