Analizator AUTO 4-1 a legalizacja ponowna analizatorów. |
![]() |
![]() |
![]() |
Analizator KANE AUTO 4-1 Analizatory spalin samochodowych wprowadzone do obrotu na podstawie dyrektywy MID (po ocenie zgodności)podlegają prawnej kontroli metrologicznej w postaci legalizacji ponownej. Pierwsza, przed upływem 1 roku od końca roku, w którym została dokonana ocena zgodności (zgodnie z oznaczeniami na analizatorze). Czyli jeżeli na analizatorze w oznaczeniu metrologicznym podającym rok dokonania oceny zgodności mamy oznaczenie np. [M12], to pierwsza legalizacja ponowna tego analizatora powinna być zrobiona do końca grudnia 2013 r. Uwaga 1. (dotyczy analizatorów wprowadzonych na podstawie dyrektywy MID jak i zatwierdzenia typu). Druga i następne legalizacje ponowne powinny być wykonywane co 6 miesięcy. Uwaga 2. (dotyczy analizatorów wprowadzonych na podstawie dyrektywy MID jak i zatwierdzenia typu). Konieczność wykonania naprawy analizatora unieważnia jego świadectwo legalizacji. Czyli jeżeli np. analizator spalin po dokonaniu legalizacji ponownej podczas przesyłki lub przewożenia z laboratorium pomiarowego do SKP uległ w drodze uszkodzeniu i musiał być naprawiany, to w świetle obowiązujących przepisów, legalizacja ponowna tego analizatora jest nieważna! Oznacza to, że w takim przypadku, tylko na podstawie badania dokumentów w SKP, kontrolujący będzie mógł zakwestionować wszystkie badania wykonane w okresie, kiedy w SKP był „używany” ten naprawiany analizator. Uwaga 3. (dotyczy analizatorów wprowadzonych na podstawie dyrektywy MID jak i zatwierdzenia typu). Jeżeli ważność ostatniej legalizacji ponownej już upłynęła, to takiego analizatora nie można w zgodzie z prawem stosować w ani nawet przechowywać w stanie gotowości do użycia w SKP! Oznacza to, że w takim przypadku, tylko na podstawie badania dokumentów w SKP, kontrolujący będzie mógł zakwestionować wszystkie badania wykonane w okresie, kiedy w SKP był „używany” ten "nielegalny" (bo bez ważnej legalizacji) analizator. Mało tego, jeżeli taki analizator spalin samochodowych (bez ważnej legalizacji ponownej) będzie znajdował się w SKP w stanie gotowości do użycia, to na podstawie prawa o miarach, zarówno diagnosta jak i właściciel SKP mogą być ukarani grzywną. A jeżeli jest to jedyny analizator w SKP, a w tym czasie były wykonywane okresowe badania techniczne pojazdów (OBT) z silnikiem o zapłonie iskrowym (benzyna), to konsekwencje mogą być dużo poważniejsze [ utrata uprawnień itd.itp.]. Zobacz też problem z analizatorami w 2013 roku. Uwaga 4. Analizator AUTO 4-1 jest urządzeniem „bardzo odpornym na transport”!AUTO 4-1 jest urządzeniem ręcznym, a to oznacza że był skonstruowany jako urządzenie do stosowania „w ruchu”. Dlatego właśnie analizator AUTO 4-1 jest zawsze „bardzo odporny na transport”:
Jak duży jest AUTO 4-1 ![]() AUTO 4-1 + sonda przy torbie do transportu i ... |
|
Zmieniony ( 22.01.2014. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|