Czy konieczna będzie kolejna wymiana analizatora w SKP? |
![]() |
![]() |
![]() |
Temat ważny dla tych, którzy z racji prowadzonej działalności, muszą posiadać "legalny" analizator spalin samochodowych, np. dla właścicieli SKP. Przed sporą liczbą posiadaczy analizatorów spalin samochodowych, praktycznie wszystkich "urzędowych", tych, którzy posiadają analizator z rokiem produkcji 2002 lub wcześniejszym albo z rokiem produkcji 2003, stoi konieczność wymiany analizatora na nowy. Jest tak, ponieważ, sprawa ta, tj. dopuszczalności legalizacji ponownej analizatorów spalin samochodowych, do których stosowało się przepisy art. 27 albo art. 29a ustawy z 11 maja 2001r.- Prawo o miarach, została przesądzona na długo przed upływem terminów, o których mowa w tych przepisach, bo już w dniu 8 lipca 2010r. No a ponieważ okresy przejściowe kończyły się 31 grudnia 2012r. (art. 27) oraz 31 grudnia 2013r. (art. 29a), to mamy problem roku 2013. Zobacz : No ale dorzeczy ... Uwaga! Dlatego też analizatory teraz jeszcze nie muszą być dostosowane do tego wymogu, dlatego też nie są. Problem w tym, że użytkownik analizatora spalin nie może go zmodyfikować (czyli już po wprowadzeniu go do obrotu/ po zakupie) nie może go zmodyfikować. Bo po takiej modyfikacji będzie to już inny model analizatora niż ten, który był poddany ocenie zgodności lub badaniu typu. Dlatego certyfikat badania typu WE (odpowiednio Decyzja zatwierdzenia typu) na podstawie których analizator została wprowadzony do użytkowania, nie będzie już dotyczył tego urządzenia, a analizator stanie się "nielegalnym". Prawo nie przewiduje możliwości technicznej modyfikacji analizatora spalin (np. wersji oprogramowania) w trakcie użytkowania, już po jego wprowadzeniu do obrotu. O co tu chodzi? Dla tych co teraz muszą kupić analizator np. z powodu problemu roku 2013, problem jest i będzie to, że w odniesieniu do analizatorów spalin, na pewno tych stosowanych w OBT (w SKP) - niedługo - będzie wprowadzony nowy wymóg dotyczący archiwizacji wyników tych badań w wersji elektronicznej. Czy to pewne? Więcej zobacz : Obowiązek archiwizacji wyników badań z analizatora spalin - ale o co chodzi? Elektronicznej, ale takiej, która będzie mogła służyć do celów dowodowych (czyli bezpiecznej) i takiej by wynik badania można było przesłać do centralnej bazy takich danych (CEPiK ?) W tych nowych wymogach będzie chodziło właśnie o zapewnienie takiej gwarancji, że dane, które trafią do centralnej ewidencji badań, maja dotyczyć rzeczywistego (czyli faktycznie wykonanego) konkretnego (czyli wykonanego konkretnego określonego tam dnia, o konkretnym określonym tam czasie) badania konkretnego (zidentyfikowanego) pojazdu, wykonanego w konkretnej SKP, przez konkretnego diagnostę. Oraz o to by dane te były zgodne z danymi znajdującymi się w bazie danych tej SKP, która wykonała badania. Dlatego możliwość wydruku wyniku badania nie rozwiązuje problemy z archiwizacją w wersji elektronicznej. A skąd wiadomo, że wymogi dotyczące archiwizacji - w bezpiecznej wersji elektronicznej - wyników badań z analizatora spalin rzeczywiście będą wprowadzone? Więcej zobacz : Obowiązek archiwizacji wyników badań z analizatora spalin - ale o co chodzi? Zobacz też : 24 powody dla których warto wybrać właśnie analizator spalin KANE AUTO 4-1. |
|
Zmieniony ( 08.02.2014. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|