Menu Content/Inhalt
Start arrow Diagnostyka arrow Analizatory arrow Dlaczego warto wybrać właśnie KANE AUTO 4-1? (24 powody)
Dlaczego warto wybrać właśnie KANE AUTO 4-1? (24 powody) PDF Drukuj Email

  Rok 2014 to kolejny rok "szczególny" dla analizatorów spalin, obowiązkowego wyposażenia Stacji Kontroli Pojazdów. Jest tak za sprawą art. 29a ustawy Prawo o miarach (więcej). Ogranicza on możliwość stosowania w SKP, analizatorółw spalin samochodowych z rokiem produkcji 2003 (wcześniejszych również), ponieważ ...

  ... po 31 grudnia 2013r. nie można ich legalizować. A w konsekwencji, nie będzie można ich stosować w SKP,  po upływie ważności ich ostatniej - dopuszczalnej prawem (vide art. 29a UpoM) - legalizacji takiego analizatora, wykonanej przed końcem 2013r. A ponieważ legalizacja ponowna analizatora spalin jest ważna jedynie 6 miesięcy, to w najlepszym przypadku taki analizator będzie "legalny" jedynie do końca maja 2014r..

To powoduje, że wielu właścicieli SKP stoi przed koniecznością zakupu analizatora spalin.

  Jakby tego było mało, dochodzi do tego jeszcze sprawa wymogu archiwizacji wyników badania spalin, w bezpiecznej formie elektronicznej (czytaj więcej), który ma taki feler, że jeszcze go nie ma (tego wymogu) ale wiadomo, że pojawi się w niedalekiej przyszłości.

Analizatory spali nie są tanimi urządzeniami. A ewentualna konieczność ich ponownej wymiany (po roku, czy kolejnych 2, 3 czy 4 latach), to jest coś co może denerwować. Jednak można tego uniknąć, wybierając właśnie analizator AUTO 4-1.

Poniżej powody dla których warto wybrać dla SKP właśnie analizator AUTO 4-1.

Powód nr 1.

Analizator AUTO 4-1 spełnia wymagania obowiązujących przepisów i można go bez problemów (bezpiecznie) stosować również w Stacjach Kontroli Pojazdów w Polsce więcej(1)

 

Powód nr 2 

Analizator AUTO 4-1 kupiony dziś, umożliwia archiwizację wyników badania spalin więcej(2)

 

Powód nr 3.

Analizator AUTO 4-1 kupiony dziś, umożliwia kontrolę pojazdów tak samo jak wszystkie inne "legalne" analizatory więcej(3)

 

Powód nr 4.

Analizator AUTO 4-1 jest przyjazny użytkownikowi więcej(4)

 

Powód nr 5.

Analizator AUTO 4-1 kupiony dziś - bez modyfikacji analizatora - będzie spełniał również nowe wymagania odnośnie archiwizacji wyników badania spalin w bezpiecznej formie elektronicznej więcej(5)

 

Powód nr 6.

Analizator KANE AUTO 4-1 ma quasi-otwartą architekturę. Dzięki temu bez żadnych modyfikacji samego analizatora (kupionego dziś), będzie możliwe zapewnienie - bez jego wymiany - spełnienie przyszłych wymagań przepisów dotyczących archiwizacji wyników badania spalin w bezpiecznej formie elektronicznej więcej(6)

 

Powód nr 7.

Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w analizatorze KANE AUTO 4-1 odnośnie zapisu danych z badania spalin oraz wydruku tych wyników są takie, że umożliwiają archiwizację tych wyników w dowolnej formie niezależnie od tego jakie będą to w przyszłości wymogi (jak te z P.5) więcej(7)

 

Powód nr 8.

Dzięki rozwiązaniom - konstrukcyjnym (jak w P.7) - możliwe będzie łatwe (i tanie) dostosowanie, kupionego dziś i będącego już w użytkowaniu analizatora KANE AUTO 4-1 do nowych wymogów (jak w P.5). Takie dostosowanie nie będzie wymagało żadnych zmian, ani w konstrukcji ani w oprogramowaniu AUTO 4-1. A gdy nie ma zmian w konstrukcji i oprogramowaniu analizatora spali samochodowych, to nie ma problemu z typem takiego analizatora i oceną jego zgodności więcej(8)

 

Powód nr 9.

Wybierając dziś analizator spalin KANE AUTO 4-1, jego nabywca /użytkownik już dziś rozwiązuje swój bieżący problem, polegający na konieczności stosowania w SKP analizatora spalin samochodowych spełniającego obecnie obowiązujące wymagania dotyczące analizatorów dopuszczonych do stosowania w SKP więcej(9)

 

Powód nr 10.

  Wybierając dziś analizator spalin KANE AUTO 4-1, jego nabywca/użytkownik już dziś rozwiązuje swój przyszły problem, polegający na konieczności stosowania w SKP analizatora spalin spełniającego, mające obowiązywać w przyszłości wymagania dotyczące archiwizacji (w bezpiecznej wersji elektronicznej) wyników badań z niektórych urządzeń w SKP (w tym i z analizatorów); Wyników, które będą miały trafiać do (jakiejś) centralnej ewidencji (CEPiK(?)) więcej(10)

 

Powód nr 11.

  Wybierając dziś analizator spalin KANE AUTO 4-1, jego nabywca / użytkownik uwalnia się:

 

  • od konieczności zakupu nowego urządzenia, po wprowadzeniu wymogu archiwizacji (jak w P.5), lub

  • od problemów, będących konsekwencją formalnych ograniczeń dla stosowania w SKP analizatora spalin, w którym dokonano modyfikacji technicznej zmieniającej jego typ.

więcej(11)

Powód nr 12.

  Niezależnie od tego, jak będą sformułowane wymogi archiwizacji wyników badań w SKP (jak w P.5), dostosowanie do nich analizatora KANE AUTO 4-1 można ograniczyć do uzupełnienia jego zestawu o zewnętrzny program (do zainstalowania na komputerze użytkownika), oraz interfejs IR dla tego komputera. więcej(12)

 

Powód nr 13.

  Wybierając dziś analizator KANE AUTO 4-1, jego nabywca / użytkownik może go wybrać w opcji z analizatorem zastępczym ("udział czasowy" w drugim legalizowanym urządzeniu);

 

  Problem roku 2013 dotyczy obecnie większości analizatorów stosowanych jako zastępcze. więcej(13)

Powód nr 14.

  Wybierając dziś analizator KANE AUTO 4-1 w opcji z analizatorem zastępczym jego nabywca / użytkownik eliminuje problem, braku w SKP, zarejestrowanego (w TDT) i działającego analizatora spalin samochodowych w czasie gdy, jego analizator jest poddawany legalizacji ponownej w upoważnionym laboratorium pomiarowym. więcej(14)

 

Powód nr 15.

  Wybierając dziś analizator KANE AUTO 4-1 jego nabywca / użytkownik może go wybrać w komplecie z bez-kablowym dymomierzem DS2; A dzięki temu uzyskać pełną swobodę badania spalin (również dymomierzem) i korzystniejszą cenę zakupu takiego zestawu urządzeń. więcej(15)

 

[więcej na temat DS2 w Dlaczego warto wybrać dla SKP właśnie bez-kablowy dymomierz DS2PC?]

Powód nr 16.

  Wybierając dziś analizator spalin KANE AUTO 4-1, jego nabywca / użytkownik eliminuje problemy z transportem analizatora do legalizacji (AUTO 4-1, to urządzenie zaprojektowane jako przenośne dlatego jest bezpieczniejszy w transporcie od każdego innego analizatora dostępnego na rynku polskim) więcej(16)

 

Powód nr 17.
  Analizator AUTO 4-1 dzięki temu, że został specjalnie zaprojektowany jako urządzenie prawdziwie przenośne czyli ręczne, jest odporny na typowe wstrząsy, do których dochodzi podczas transportu, a jego zabezpieczenie na czas transportu sprowadza się do umieszczenia w specjalnej torbie „do przechowywania i transportu”, która jest standardowym wyposażeniem tego analizatora. więcej(17)

Powód nr 18.

  Analizator AUTO 4-1 jest mały (22x5,5x12 cm) i lekki (waży ok 1 kg) – a przez to podczas kontroli spalin może być trzymany w jednej ręce – również przez kobiety; Można też z nim podejść do kontrolowanego pojazdu. więcej(18)

 

Powód nr 19.

  Analizator AUTO 4-1 jest bardzo mobilny (mały i lekki), podczas badania może być trzymany w jednej ręce, co umożliwia kontrolę pojazdów w praktycznie każdych warunkach i to niezależnie od infrastruktury technicznej, bo podczas badania pojazdu AUTO 4-1 pracuje korzystając z zasilania z wewnętrznego akumulatora. więcej(19)

 

Powód nr 20.

  Analizator AUTO 4-1 jest bardzo mobilny a ze względu na jego gabaryty, wagę, kompletację wyposażenia (m.in. torba do przechowywania i transportu) bardzo łatwo i bezpiecznie daje się przemieścić do innego (nowego(?)) miejsca użytkowania. więcej(20)

 

Powód nr 21.

  Dzięki mobilności analizatora KANE AUTO 4-1, jego posiadacz może skrócić czas obsługi swoich klientów w SKP. Badanie spalin można przeprowadzić zaraz po przyjeździe pojazdu kiedy ma jeszcze rozgrzany silnik, jeszcze przed jego wjazdem do hali SKP. więcej(21)

 

Powód nr 22.

  Dzięki mobilności analizatora KANE AUTO 4-1, jego nabywca / użytkownik może uatrakcyjnić swoją ofertę dotyczącą badania spalin pojazdów, również o funkcjonalną kontrolę spalin, regulacje silników, obsługę montażu instalacji zasilania gazem pojazdów itp..
Usługi takie można wykonywać poza obiektem SKP, "nie wchodząc w kolizję" z prawem, bo formalnie w SKP można wykonywać tylko (urzędowe) badania techniczne pojazdów. więcej(22)

 

Powód nr 23.

  Dzięki mobilności analizatora KANE AUTO 4-1, jego posiadacz będzie mógł uatrakcyjnić swoją ofertę dotyczącą badania spalin pojazdów, w przypadku "uwolnienia spalin z SKP" tzn. gdyby w przyszłości (bliższej lub dalszej) wzorem innych krajów również w Polsce, badanie spalin został wyłączone z zakresu badań technicznych pojazdów prowadzonych w SKP. więcej(23)

 

Powód nr 24.

  Analizator AUTO 4-1 został specjalnie zaprojektowany jako urządzenie, które podczas pomiarów jest całkowicie niezależne od infrastruktury technicznej:

 

  • podczas kontroli spalin nie musi być podłączony do zasilania;

  • jest zasilany z wewnętrznego akumulatora (bezpieczne napięcie);

  • czas pracy analizatora na akumulatorze to kilka godzin;

  • akumulator jest ładowany z zasilacza sieciowego lub z gniazda zapalniczki;

więcej (24)

Zobacz też:

Konieczność zakupu analizatora.
Obowiązek archiwizacji wyników badań z analizatora spalin.
Co to znaczy bez problemów ze zgodnością z przepisami ?
Uwolnić spaliny z SKP!
Prezentacja AUTO 4-1 w Holandii
Gdyby badanie spalin było wydzielone z zakresu okresowych badań technicznych (OBT) w SKP.
Funkcjonalna kontrola spalin.

 

Idea tworzenia Punktów Funkcjonalnej Kontroli Spalin [PFKS].

Zmieniony ( 26.01.2014. )
 
następny artykuł »