Menu Content/Inhalt
Start arrow Diagnostyka arrow Analizatory arrow Zobacz: Powód 24 by wybrać ...(dla UDS-ów, właścicieli SKP i innych użytkowników)
Zobacz: Powód 24 by wybrać ...(dla UDS-ów, właścicieli SKP i innych użytkowników) PDF Drukuj Email

Powody, dla których warto wybrać dla SKP właśnie ręczny analizator spalin samochodowych KANE AUTO 4-1.

Powód nr 24.

Analizator AUTO 4-1 został specjalnie zaprojektowany jako urządzenie, które podczas pomiarów jest całkowicie niezależne od infrastruktury technicznej:

  • podczas kontroli spalin nie musi być podłączony do zasilania;

  • jest zasilany z wewnętrznego akumulatora (bezpieczne napięcie);

  • czas pracy analizatora na akumulatorze to kilka godzin;

  • akumulator jest ładowany z zasilacza sieciowego lub z gniazda zapalniczki;


Prawie wszystkie dostępne na Polskim rynku analizatory spalin samochodowych były projektowane pod kątem wykorzystywania ich w warunkach stacjonarnych (tzn. SKP lub serwis samochodowy) – świadczą o tym gabaryty urządzeń i sposób ich zasilania (z sieci 230V).

Gdy nie ma w SKP analizatora AUTO 4-1, to podczas badania spalin analizatorem „stacjonarnym”:

  • musi on być podłączony do zasilania 230V;

  • musi on być umieszczony na stabilnej podstawie (szafce lub wózku);

  • musi on mieć zapewnione miejsce do odprowadzania spalin przetłaczanych przez analizator podczas badania (zapewniona odpowiednia wentylacja);

  • musi on mieć zapewnione miejsce do automatycznego odprowadzania kondensatu ze spalin (kondensat ze spalin może być szkodliwy dla zdrowia, może też być przyczyną korozji);

  • a badany pojazd musi być podprowadzony do analizatora spalin a nie odwrotnie, (tzn. w takie miejsce i na taką odległość od analizatora spalin ( i gniazda sieciowego) aby możliwe było podłączenie sondy poboru spalin do rury wydechowej pojazdu);

  • często silnik badanego pojazdu musi być dogrzewany przed badaniem, do normalnej temperatury pracy silnika (co jest konieczne dla prawidłowego wykonania badania spalin).


Zobacz też:

Konieczność zakupu analizatora.
Obowiązek archiwizacji wyników badań z analizatora spalin.
Co to znaczy bez problemów ze zgodnością z przepisami ?
Uwolnić spaliny z SKP!
Prezentacja AUTO 4-1 w Holandii
Gdyby badanie spalin było wydzielone z zakresu okresowych badań technicznych (OBT) w SKP.
Funkcjonalna kontrola spalin.

Idea tworzenia Punktów Funkcjonalnej Kontroli Spalin [PFKS].
24 powody dla których warto wybrać właśnie analizator spalin KANE AUTO 4-1.

Zmieniony ( 24.01.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »