AUTO 4-1 czyli ręczny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, to idealne urządzenie dla Stacji Kontroli Pojazdów (SKP), Policji (ETDiE), Inspekcji Transportu Drogowego (ITD), Straży Granicznej (SG), monterów instalacji gazowych w pojazdach, serwisantów instalacji gazowych w pojazdach, a w przyszłości jeśli dojdzie do „uwolnienia spalin z SKP" również dla przedsiębiorców uprawnionych do kontroli spalin. AUTO 4-1 może zostać również „najlepszym przyjacielem diagnosty (UDS). Zobacz też artykuł: Czy analizator spalin może być najlepszym przyjacielem UDS-a?
AUTO 4-1, to pierwszy prawdziwie przenośny 4-gazowy analizator spalin samochodowych, który:
„do pracy” nie potrzebuje żadnego wózka ani szafki, bo ...
podczas badania spalin możemy trzymać w jednej ręce :-); A skoro podczas badania trzymamy go „w ręce”, to po badaniu nie zapomnimy go odłączyć od rury wydechowej pojazdu, a badane auto nie pociągnie mam naszego analizatora ... na ziemię ;-) ,
do pracy nie potrzebuje żadnej dodatkowej infrastruktury technicznej, tzn. nie musi być podłączony do prądu bo pracuje na wewnętrznym akumulatorze, a w przypadku testów poza halą możemy go zabrać do „kabiny” badanego pojazdu, no i jest kompletnym urządzeniem pomiarowym.
AUTO 4-1 jest sprzedawany w Polsce od stycznia 2007r..
Analizatory AUTO 4-1, w Polsce są obecnie wykorzystywane (przez UDS-ów) do OBT w Stacjach Kontroli Pojazdów (SKP), przez Policję (wyposażenie pojazdów ETDiE), Straż Graniczną oraz Inspekcję Transportu Drogowego (ITD) do kontroli pojazdów na drodze. Są również wykorzystywane przez producentów instalacji zasilania gazem pojazdów, serwisy samochodowe, oraz serwisy wózków widłowych. Jest też wykorzystywany jako analizator zastępczy (przy wysyłce z SKP analizatora spalin do legalizacji ponownej).
AUTO 4-1 jest przyjazny dla użytkownika, łatwy wręcz intuicyjny w obsłudze i praktyczny.
AUTO 4-1 jest wprowadzany do obrotu na podstawie dyrektywy MID tzn. po procedurze oceny zgodności, dlatego nie podlega legalizacji pierwotnej. A w użytkowaniu podlega legalizacji ponownej na zasadach ogólnych, tak samo jak inne analizatory spalin samochodowych.
AUTO 4-1, umożliwia przeprowadzenie kontroli spalin zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.
KANE AUTO 4-1 jest wprowadzany do obrotu na podstawie dyrektywy MID (2004/22/WE)
KANE AUTO 4-1 spełnia wymagania dyrektywy MID [2004/22/WE] oraz Rozporządzeń Ministra Gospodarki z 18.12.2006 (Dz.U. 07.3.27), z 07.12.2007r (Dz.U.07.241.1765) oraz z 07.01.2008r (Dz.U.08.5.29) nie podlega legalizacji pierwotnej; Spełnia też wymagania zał. nr 3 do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) z dnia 18.07.2008r (Dz.U. Nr 132, poz. 841) w sprawie kontroli ruchu drogowego.
Jako typ analizatora, AUTO 4-1 posiada Certyfikat badania typu WE o nr T10284 [Moduł B]. Certyfikat był wydany przez jednostkę notyfikowaną nr 0122 [NMI] po badaniach w ramach Modułu B.
Indywidualnie, jako wyrób, AUTO 4-1 posiada również certyfikat weryfikacji wyrobu WE. [Moduł F], każdorazowo wydawany przez jednostkę notyfikowaną, np. o nr 2149, po badaniach w ramach Modułu F.
Dlatego AUTO 4-1 jest akceptowany do pracy w SKP i innej kontroli urzędowej spalin.
AUTO 4-1 jest idealny :-) jako analizator spalin dla SKP.
Dlaczego?